واتساپ سال‌ها است اطلاعات شخصی‌تان را دراختیار فیسبوک می‌گذارد

whatsapp 1024x589 - واتساپ سال‌ها است اطلاعات شخصی‌تان را دراختیار فیسبوک می‌گذارد

از زمانی‌که فیسبوک پیام‌رسان واتساپ را در سال ۲۰۱۴ با قراردادی به‌ارزش ۱۹ میلیارد دلار خرید، کاربران همواره نگران بودند چقدر از داده‌های شخصی‌شان قرار است در بین این دو شرکت رد‌و‌بدل شود. هفته‌ی گذشته، بسیاری از کاربران واتساپ با حقیقتی مهم مواجه شدند؛ زیرا فیسبوک فرایند ارسال نوتیفیکیشن درون‌برنامه‌ای را برای کاربران واتساپ آغاز کرد تا آن‌ها را از اقدامی آگاه کند که قدم اصلی‌اش در سال ۲۰۱۶ برداشته شده بود. درواقع در همان سال، واتساپ موافقت کرد داد‌ه‌های کاربرانش را با فیسبوک به‌اشتراک بگذارد.

براساس مقاله‌ی وایرد، دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل صفحه‌ی سیاست‌های حریم خصوصی و قوانین استفاده از واتساپ به‌روزرسانی شد. قوانین به‌روزشده‌ی واتساپ نکات متعددی را با تمرکز بر کسب‌و‌کارها شامل می‌شود؛ اما نکته‌ی بسیار مهمی دربر دارد. در چند وقت اخیر، پیغام شناور جدیدی روی واتساپ ظاهر شده است که به کاربران می‌گوید از ۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) جدیدترین سیاست‌های حریم خصوصی واتساپ به ‌مرحله‌ی عملیاتی می‌رسد و تمامی کاربران برای ادامه‌ی استفاده از این پیام‌رسان باید قوانین جدید را بپذیرند.

به‌عنوان بخشی از سیاست‌های جدید واتساپ برای حریم خصوصی، واتساپ متنی را حذف کرد که می‌گفت کاربران می‌توانند به‌صورت اختیاری از به‌اشتراک‌ گذاشته‌شدن داده‌هایشان با فیسبوک جلوگیری کنند. در این متن آمده بود: «اگر جزو کاربران فعلی هستید، می‌توانید انتخاب کنید اطلاعات حساب کاربری واتساپتان با فیسبوک به‌اشتراک گذاشته نشود. [به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها] باعث می‌شود تبلیغات به‌نمایش‌درآمده برای شما در فیسبوک و تجربه‌ی محصولات بهبود پیدا کند.».

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.